fbpx

חמישה דרכים לשיפורי רכב

חמישה דרכים לשיפורי רכב

האם גם אתם רוצים לשפר את הרכב שלכם ולא יודעים איפה להתחיל ?

כל אחד מאתנו רוצה לשפר את רכבו בזמן זה או אחר. אמנם לפעמים זה יותר קל לשלם למישהו שיעשה את עבוד בשבילנו, יש הרבה מה לומר על ביצוע העבודה בעצמך. זה יותר ממספק ללכלך את הידיים, אך בסופו של דבר תוכלו לחסוך אלפי שקלים לאורך חיי הרכב

יש שורה של שיפורי רכב אשר תוכלו לעשות למכונית שלכם רק באמצעות כלים סטנדרטיים, בסוף שבוע ואולי בעזרת כמה חברים – הפופולריים ביותר מופיעים כאן. רמות הקושי שונות, אך הכל ניתן לעשות בבית.לפני הכל תהיו בטוחים שאתם יודעים מה אתם עושים, האם יש לכם את הכלים הנכונים?תעשו את סדר העדיפויות שלכם לפני שאתם יוצאים לפרויקט כזה או אחר .תכנסו לאינטרנט , תחקרו ותבינו לפני כל מהלך שאתם אוספים בסופו של דבר כל האינפורמציה לשיפורים לרכב נמצאת כאן באינטרנט.

קיט יניקת אויר \ מערכת הפליטה

אם אתם יודעים לעבוד עם מפתח ברגים, אתה יכולים להתקין מערכת יניקת אוויר חדשה, אחד השדרוגים הקלים ביותר לעשות בכל שיפור מנוע. חלקים אלה מסייעים לעבודת מנוע יעילה יותר, אשר לעתים קרובות משפרת את הכוח. במכוניות מודרניות( אטמוספרי ) כמות הכוח שהתווסף הוא לעתים קרובות מינימאלי, אבל התוספת של הכוח משתנה בין רכב לרכב , וכמובן שנפח ומשתנים אחרים משפיעים בסופו של דבר על כמות הכוח שתקבלו שדרוג מערכת הפליטה תגרום לעליית תפקוד המנוע ,ישנם מערכות שתוכננו במיוחד כדי להתאים לדגמים הפופולריים ביותר, כלומר אין צורך בחיתוך, ריתוך או צורה אחרת שלייצור מותאם אישית.

מערכת הבלמים ברכב

כוח זה תמיד נחמד , אבל אל תשכחו שהבלמים הם הדבר היחיד שיבלום את הכוח הזה שבסופו של דבר ימנע את המצב שתמצאו את עצמכם בתוך התחת של המשאית מלפניכם . שדרוג מערכת הבלמים יכול לא רק לשפר את יכולות הבלימה הכוללות של המכונית, אלה גם לספק שקט נפשי.התקנת הבלמים הנכונה תשפר את הבלימה הראשונית ותסייע במניעת דהיית הבלם על עצירות חוזרות ונשנות. חשוב מכל, רפידות הבלם והרוטורים לעתים קרובות ניתן לשנות בקלות,באמצעות סט של ברגים מותאמים. ושדרוג חלקים המותאמים לפי דגם ושנתון, בדיקת צינורות משאבת הבלם ולא לשכוח למלא מחדש נוזל בלמים .

מערכת המתלים ברכב: קוילאוברים

הקוילאובר היא מערכת בלימת זעזועים המורכבת מבולם וקפיץ. מטרת המערכת היא איזון הרכב, התאמתו והצמדות הגלגלים לתוואי הדרך וצמצום התנועה האנכית של הרכב. הקוילאובר מותקן בין גלגלי הרכב למרכב.

כיצד מורכב הקוילאובר

הקוילאובר מורכב מבולם זעזועים עם קפיץ סלילי המקיף אותו. בולם הזעזועים והקפיץ מורכבים יחדיו מלכתחילה לפני ההתקנה, ומגיעים כיחידה אחת. המערכת מותקנת בי גלגלי הרכב לשלדת הרכב. תפקיד הבלם בקוילאובר הוא לאפשר בכל זמן נתון חשיפת גדולה יותר של צמיגי הרכב למשטח הנסיעה ואחיזה כביש טובה יותר.

תפקיד הקוילאובר

ייעודה של המערכת הוא לעלות את אחיזת הכביש של הרכב ואת יציבותו את הקוילאבר אפשר לכוונן בכדי להתאים את גובה הרכב לתנאי השטח ולביצועים אשר אנו רוצים להפיק ממנו.

מגדש טורבו / מדחס

מנוע בעירה פנימית המותקן ברוב הרכבים, שורף תערובת של חמצן ודלק. ככל שמשקל האוויר הנכנס לצילינדר גבוה יותר,אפשר לשרוף בו כמות דלק גדולה יותר וליצור לחצי גזים הדוחפים את הבוכנה בעוצמה רבה יותר. את פעולה הכנסת נפח אוויר גדול יותר מבצע מגדש הטורבו.

המגדש למעשה משתמש בגזים השרופים, תוצרי פעולת השריפה הקודמת, בכדי להניע טורבינה שמניעה את להבי הטורבו אשר דוחסים אוויר ומעבירים אותו למנוע. פועל יוצא של זה הוא שככל שפעולת המנוע עולה כך הגזים נפלטים מהר יותר והמגדש מעביר יותר אוויר דחוס למצנן הבניים (intercooler) ומשם לצילינדרים. בעקבות כך, מגדש הטורבו יעיל בסל”דים גבוהים בגלל שבסל”ד נמוך שלא מספיק לדחיסת האוויר.

כמובן שבהיבטים אלו עדיף לתת לאנשי מקצוע לעשות את ההחלפה וההתאמות הנדרשות

שיפור חיצוניות הרכב

אפשרי לבצע לבד בבית על ידיי חלקים חיצוניים קלי הרכבה ישנם היבטים מסוימים של עבודות גוף הרכב שמוטב להשאיר לחנויות מקצועיות עדיין ישנם דברים ברמות מיומנות קלות שאפשר לעשות בבית , דבר שיחסוך לכם המון כסף כגון ליפ קדמי או אחורי למשל , או חצאיות צדדיות שמורכבות על ידיי קליפסים בתחתית הרכב , דברים כגון תיקון פיברגלס והסרת שקע הייתי משאיר לבעלי מקצוע , אבל כמובן שהכול תלוי בידיים שלכם אל תשכחו שישנם מכונות שמיעודות לדברים האלו , לכן לפני שאתם יוצאים לפרוייקט כזה או אחר תחשבו פעמיים אם אתם מסוגלים לעשות זאת בכוחות עצמכם

הירשמו לניוזלייטר

072-2131213