fbpx

מנוע Tfsi

מנוע TFSI

אודי היא החברה אשר נתנה לנו את ההזדמנות להכיר את הטכנולוגיה המדהימה הזאת טכנולוגיית מנוע ה Tfsi עברה את טבילת הראש הראשונה שלה בניצחונות במרוצי לה מאן

אשר ידוע בתור מרוץ הסיבולת הקשה ביותר בעולם .

ה Tfsi זמין במספר קטגוריות ,והבולטות שבהן הן 1.8- 2.0 ליטר, עליונות המנוע בולטת בשילוב של הזרקה דלק ישירה ומגדש טורבו , מנוע Tfsi ההייטק החדש משלב דינמיות ספורטיבית עם חלקים מצטיינים וכוח ספונטני.

הישג גדול על ידי חברת אאודי

השלב האבולוציוני האחרון התחיל

בשנת 2006 עם מנוע ה TFSI אשר קיבל המון שבחים

בהתחלה הוא נמצא בשימוש בA3, A4ו-A6, בשלוש גרסאות שונות

וביצועים הנעים בין 185-200-265 כ”ס,

במנועי 2.0 Tfsi אודי הוכיחה את הפוטנציאל המיוחד

שלה בגרסת הS3 עם תפוקה של 265 כ”ס

ומומנט מירבי של 35 קג”מ.

מנוע זה הוא עוד הישג חלוצי

משום שאאודי הפכו ליצרנית הראשונה בעולם

המשלבת הזרקה ישירת בנזין עם מגדש טורבו.

התוצאה היית מנוע שהוא לא רק מאוד פופולרי,

אלא גם קיבלה את אישור המומחים: חבר מושבעים של

56 עיתונאים מובילים מ26 מדינות שונות אשר העניקו את התואר

“מנוע של השנה “במשך שנתיים ברציפות (2005 ו2006).

מגדש טורבו עם אווירודינמיקה משופרת

K03 מגדש הטורבו בעל קירור מים ,מבית KKK,

שומר על מילוי צילינדר אופטימלי. גלגל טורבינה מותאם

אשר משפר את האווירודינמיקה בתוך חלל הטורבו. התוצאה היא תגובת מנוע ספונטנית במיוחד

עם האצה וזמינות בכל זמן נתון

נוכל לראות את הטורבו הזה בגרסאות ה1.8 ו 2.0 Tfsi

להבדיל מגרסאות הדגל אשר מגיעות עם טורבו K04

(אודי ,S3סיאט לאון קופרה R, , וכדומה)

מנוע Tfsi בגרסת ה 1.8 מפתח מומנט של 16.5 קג”מ,

בשלב מוקדם מאוד ועל פני טווח רחב מאוד

של בין 1,500 ל 4,200 סל”ד.

תפוקת השיא של 160 כ”ס נשמר גם על

פני מישור רחב ביותרבין 5,000 עד 6,200 סל”ד.

זה מאפשר תשלובת חסכונית עם יחס דחיסה של 9.6:1

המנוע נועד לרוץ על דלק בדרגת אוקטן 95 .

לסיכום

מנוע הTfsi מאפשר לנו ליהנות מהרכב באופן שונה וממריץ

עם מומנט גבוה וביצועים ספורטיביים

כיום נוכל לראות אותו כמעט בכל רכב ספורטיבי על הכביש

והפופולאריות שלו רק הולכת וגדלה

סעו בזהירות ותנו גז בסיבובים.

הירשמו לניוזלייטר

072-2131213