שיפורים לרכב – סעפת יניקה
סעפת היניקה היא חלק ממנוע הרכב המספק את תערובת הדלק והאוויר לצילינדרים.
המערכת היא סדרה של צינורות המחוברים לכמה חלקי מנוע, כמו גם לקרבורטור. חלק זה הוא לא רק תחנת מעבר של תערובת הדלק למנוע אלא גם תורם לחלוקה טובה יותר של הדלק והאוויר.
לעומת סעפת הפליטה אשר אוספת את גזי פליטה מצילינדרים מרובים לתוך צינור אחד.
התפקיד העיקרי של סעפת היניקה הוא להפיץ את תערובת הבעירה (או סתם אוויר במנוע הזרקה ישיר) באופן שווה לכל יציאת הצריכה בראש הצילינדרים. אפילו החלוקה חשובה כדי לייעל את היעילות וביצועים של המנוע.
כל חלק במנוע אחראי באופן ישיר לרכיבים האחרים ברכב. בלי סעפת היניקה, המהווה את השדרה שדרכו תערובת המנוע עוברת, הבעירה פנימית אינה אפשרית. עם בעירה לא מוצלחת שיכולה להיות בגלל של חלוקה לא שווה של שילוב הרכיבים התערובת לא תאפשר למנוע להפיק את מרב כוחות הסוס הגלומים בו.
הקרבורטור מעורב אוויר ודלק והתערובת עוברת דרך סדרה של צינורות, אשר ידועה באופן קולקטיבי כסעפת היניקה.
התערובת עוברת בצינורות דמויות המבוך הזה, והתחנה הבאה של שילוב הדלק והאוויר היא לצילינדרים המכונים כסתום הצריכה. משם, המנוע מעבד את התערובת הנכונה, שהיא לא מועשרת מידי ולא דלה, אלא בתמהיל הנכון אשר נחוץ לבעירה פנימית אופטימלית, השילוב הנכון של התערובת קורה בגלל סעפת היניקה שמעוצבת נכון.
סעפת היניקה מיוצרת מאלומיניום או ברזל יצוק, אבל שימוש בחומרים פלסטיים מרוכבים הוא צובר פופולריות (לדוגמה קרייזלר 4 צילינדרים, פורד Zetec 2.0, 2.0 ו -2.3 Duratec, וECOTEC הסדרה של GM). השימוש בחומרים אלו נועד להבטיח את עמידותה ואורך חייה של סעפת היניקה.
אולי יעניין אתכם גם : קיט יניקת אוויר / שיפורי מנוע