fbpx

שיפורי מנוע הקדמה

שיפורי מנוע הוא שם כולל למגוון תוספות, שדרוגים ותיקונים למערכות ההנעה והמרכב של הרכב בכדי להוציא ממנו הספק גבוה יותר, מהירות גבוהה או יציבות משודרגת. חלק מהשיפורים נועדו למקסם את פעילות המנוע וחלקם מיועדים להוסיף עליו תכונות אשר לא היו קיימות לפני כן. בכדי להסביר טוב יותר על רוב שיפורי המנוע תחילה יש להבין את פעולת המנוע הבסיסית:

שיפורים לרכב וכל מה שמסביב :

ראשית כל חובה לציין שבמאמר זה נדון על שיפורים של המנוע הנפוץ ביותר הלוא הוא מנוע בעירה פנימית, למרות שישנם בנמצא עוד סוגי מנועים עדיין רוב הרכבים פועלים על סוג זה של מנוע ועדיין לא נמצא לו, יש שיגידו בעקבות לחצים פוליטיים של חברות הדלק, תחליף ראוי.

הדבר הבסיסי ביותר שעלינו לדעת כאשר אנו נדרשים לסוגיה זו הוא שהמנוע שלנו, למרות תפוצתו, הוא ממש לא יעיל ולמעשה מבזבז את רוב האנרגיה המופקת בו. סיבות רבות ומגוונות יש ל”תקלה” המובנית בדרך פעולת המנוע אבל אם אתם שואלים את עצמכם מדוע יצרני המכוניות, לא נותנים לנו הצרכנים מוצר טוב יותר אשר מסוגל להפיק יותר עוצמה, התשובה היא בעצם בנו. רוב הצרכנים אינם מחפשים ביצועים יוצאי דופן במכונית שלו אלא אמינות, תחזוקה פשוטה ומחיר זול יותר, ואכן כפי שכל מי שידו אי פעם התעסקה עם מנועים משופרים יודע זה עולה כסף, זמן והתעסקות.

שיפורי מנוע למגוון רכבים

אז מה יש לשפר? כיצד ומה הדברים האלמנטאריים אשר המנועים הסדרתיים מוגבלים בהם? אם כן, המנוע שלנו, מנוע הבעירה הפנימית, עם כל הפופולאריות שלו בציבור הרחב, מכיל בתוכו כשלים מובנים של ניצול האנרגיה הפוטנציאלית הגלומה בדלק.

המנוע שלנו עושה מספר פעולות אשר תוצאתם היא העברת האנרגיה הנוצרת משריפת הדלק לסיבוב הגלגלים. התהליך מתחיל בהעברת הדלק ואוויר ביחסים שונים (נחריב על כך בהמשך) אל המנוע, שריפתם והעברת תוצאת השריפה שזה בעצם גידול בנפח הרכיבים לאחר בעירתם, לתנועת הבוכנות שבתורן מעבירות את האנרגיה אל גל הארכובה ובסופו של התהליך, אל הגלגלים.

הירשמו לניוזלייטר

072-2131213