שיפורי מנוע – סעפת הפליטה
השבוע החלטנו להתמקד בנושא הסעפות ולפרט מה שימושם במנוע. בחלק הראשון נתמקד בסעפת הפליטה.
סעפת הפליטה עשויה מיציקת ברזל או פלדה על מנת לעמוד בלחצי הגזים והחום הנפלטים מן המנוע, סעפת הפליטה מצויה בצד הפליטה של ראש הצילינדר.
כיצד בנויה הסעפת הפליטה
החלק הראשון בשרשרת הוא אטם סעפת הפליטה הנמצא בחיבור שבין הצילינדר לסעפת הפליטה טהוא משמש להבטיח איטום ראוי וחזק לגזים הנפלטים מן המנוע. למנועים עם צילינדרים בשורה בדרך כלל יש סעפת פליטה אחת. המנועים עם צילינדרי V, מכילים שתי סעפות פליטה נפרדות, אחד רכוב על כל ראש צילינדר.
תפקידה של סעפת הפליטה
תפקידה של סעפת הפליטה הוא להביא את גזי הפליטה שעוזבים את ראש המנוע למערכת הפליטה. סעפת הפליטה בנויה עם עקומות חלקות, כך שהזרימה של גזי הפליטה תשתפר. הסעפת מכופפת בעיקולים כדי להסיר לחץ חזרה שעלול להזיק למנוע. יכולים להיות שני חיבורי צינור פליטה, האגזוז, בהתאם לתצורת המנוע ומספר סעפות פליטה. סעפת הפליטה יכולה לשמש גם כמקום התקנה עבור מערכת הזרקת האוויר או חיישן חמצן. בנוסף, יש אפשרות להוסיף לסעפת שסתום חום, תפקיד שסתום זה הוא לעזור להסיט את גזי הפליטה החמים מן המערכת.
תחזוקה ותקלות
סעפות הפליטה צריכות להיבדק מעת לעת כדי לוודא שהם מאובטחים, ללא סדקים, ושצינור הפליטה מחוזק כראוי. רעשים במהלך האצה או הריח של דליפת פליטה יכול להצביע על דליפה בסעפת או באחד מהחיבורים שלה. סימפטום נוסף של בעיה במערכת סעפת הפליטה יכול להיות דליפת גזים. זה חשוב לנו מיכוון שבעיה כזו של דליפה פולטת גזי חממה ובנוסף עלולה לאפשר לחמצן להיכנס לזרם הפליטה ובעקבות כך לגרום לבעיה נוספות.
אולי יעניין אתכם גם : שיפורי רכב / דאון פייפ לרכב