שיפורי מנוע – קפיצי הנמכה
ברוב המכריע של המכוניות הפרטיות מותקנים קפיצי סליל. פרמטרים של אורך , קשיחות ומיקום הקפיץ קובעים את גובה הרכב ואת רכות הנסיעה, קפיץ שיהיה קשיח יותר יקטין את זווית הגלגול של המכונית , אך הנסיעה תהיה פחות נוחה .את תכונות הקפיץ עצמו אפשר לשנות באמצעים מיושנים ולא בטיחותיים כגון הוספת גומיות בין הכריכות או הצמדת הכריכות בעזרת חבק מיוחד,
תפקידו של קפיץ ההנמכה
כמובן שהדרך המומלצת לשפרו היא פשוט להחליפו באחר. כדי לשפר את תכונותיה הדינמיות של השלדה ניתן להתקין קפיץ קצר וקשיח יותר מן המקורי כגון קפיצי הנמכה שיקטין את מרווח הגחון , ינמיך את המרכב ויקצר את מהלך להנמכה מן הסוג הזה תפקיד אחד בלבד להנמיך את מיקום מרכז הכובד במכונית ,ועל ידי כך להפחית את מומנט הגלגול הפועל על המכונית בסיבוב ולהגדיל את היציבות הכיוונית. .מה שעוד תורם לעניין הוא הקשיחות הגבוהה יותר של קפיץ ההנמכה לעומת הקפיץ המקורי ומהלך המתלה המקוצר ,חלק מיצרני הרכב משתמשים בקפיצים מסוג ” מוטות פיתול” (המתלה האחורי ברוב מכוניות פיזו’ וסיטרואן) הנמכת המרכב במקרה כזה תבוצע ע”י שינוי מיקום האחיזה של מוט הפיתול עם הגוף.
יתרונות וחסרונות של קפיצי הנמכה :
לפני שרצים להנמיך את הרכב כדאי לדעת כי להחלפת הקפיצים ישנם גם כמה חסרונות פגיעה קלה בנוחות הנסיעה , חידוד פעולת ההגה וכמובן הגדלת הפגיעות של גחון המכונית , יעידו על כך כמה אנשים שהנמיכו יותר מדי ופגשו בור ביוב בולט מדי . אם התרגלתם לטפס על מדרכות או לנסוע בשבילי עפר כדאי שתוותרו מראש על הרעיון
מגוון קפיצי הנמכה המצויים על מדפנו מציעים לרוב כמה אפשרויות הנמכה לרכב מ- 20 ועד 60 מ”מ חשוב לדעת שככול שהרכב יהיה נמוך יותר כן תרד נוחות הנסיעה ומלאכת סריקת הכביש בנסיעה תהיי קריטית יותר .
יעניין אתכם : צ’יפ לרכב בעל מגדש טורבו