שיפורי רכב – פורק לחץ
ראשית יש להבחין בין פורק הלחץ במנועי גדישת טורבו שלרוב אליהם מתכוונים כאשר אומרים פורק לחץ בהקשר של שיפורי מנוע לבין שאר פורקי הלחץ או פורקי עודפים שבמנוע. במנוע בעירה פנימית ישנם לא מעט מנגנונים אשר תפקידם לווסת את כמות הגזים והשמנים העוברים בחלקי המנוע השונים על מנת שיפעל בצורה האופטימאלית.
כאשר אנו באים לדבר על פורק לחץ של מנוע בעל מגדש טורבו, הכוונה היא לשסתום אשר תפקידו להפחית את כמות האוויר המצויה במנוע לאחר פעולת דחיסת האוויר של הטורבו, בו דנו במאמר הקודם, כדי לאפשר פעילות תקינה של המנוע.
מעוניינים בפורק לחץ ? היכנסו לקטגטריית פורקי הלחץ שלנו ומגוון רחב יותר של מוצרים
כיצד פועל פורק הלחץ
בעת עזיבת הגז, מגדש הטורבו אינו דוחס אוויר למנוע והמצערת שבסעפת היניקה נסגרת. לחץ האוויר הנוצר כתוצאת מפעולת המגדש, נסגר בין המצערת לבין מדחס האוויר. לחץ זה גבוה יותר מהלחץ שנצבר בעת פעולת המדחס ועלול לפגוע בלהבי דחיסת האוויר של המגדש. בכדי לפתור בעיה זו משתמשים בפורק הלחץ.
סוגי פורקי לחץ
מגדשי הטורבו מגיעים עם פורק לחץ מובנה אשר נקרא פורק פנימי המגיע עם מערכת גדישת הטורבו המקורית והוא, בדרך כלל, אינו משמיע את הרעש המוכר של פריקת האוויר בעת שחרור דוושת הגז.
ישנם שני סוגי פורקי לחץ עיקריים, האחד אשר משחרר את האוויר מחוץ למנוע, והשני אשר עושה שימוש באוויר הדחוס שאין בו צורך, לשימוש נוסף.
הסוג הראשון נקרא פורק BOV , Blow Of Valve, הסוג השני, זה המשתמש באוויר הדחוס שוב נקרא DV, Dump Valve.
אולי יעניין אתכם גם : ברקסים מחוזקים / מגדשי טורבו