שיפורי רכב – פילטר אויר פתוח

במאמר הקודם ניסינו להבין למה אנו צריכים בכלל שיפורים למנוע, למה מלכתחילה לא מייצרים את המנועים בהספק גבוה יותר ואת פעולות המנוע הבסיסיות. במאמר זה, נרד לרזולוציות נמוכות יותר ובפרק הפותח את מגוון השיפורים נתייחס לפילטר האוויר.

מהו מסנן האוויר

כפי שהזכרנו בחלק הקודם, בשביל שמנוע בנזין יתפקד הוא זקוק לשני מרכיבים עיקריים, הראשון הוא כמובן בנזין / דלק לסוגיו והשני הוא אוויר. פעולת המנוע זקוקה לאוויר על מנת ליזום את שריפת הדלקים וקירור המנוע, אולם האוויר שהמנוע שואב אליו מן החוץ מלא בלכלוך ושאר מזהמים אשר מקטינים את נצילות המנוע ולאורך זמן שוחקים את רכיביו.

כאן נכנס לתמונה פילטר האוויר, תפקידו למעשה הוא לסנן את האוויר הנשאב למנוע מכל המזהמים הנמצאים בסביבה ולדאוג שאוויר נקי ברובו יעבור הלאה למנוע. לפילטר או בעברית מסנן האוויר יש חיסרון מובנה, בעוד הוא מונע מלכלוכים שונים להיכנס למנוע הוא מצמצם את כמות האוויר הנכנסת גם כן, אוויר אשר קריטי לפעולת המנוע ואשר נחיצותו משמעותית יותר בסל”ד גבוה ומה שגורם למעשה למנוע “להחנק” בטורים גבוהים.

אם כן כיצד נשפר את המרכיב הזה בכדי להביא את הרכב שלנו לתפקוד טוב יותר בסל”דים גבוהים?

מהו פילטר אוויר פתוח

פילטר אוויר פתוח להבדיל מהפילטר הבסיסי, עולה יותר מהסטנדרטי, מכוון שהוא עשוי מחומרים יקרים יותר, דורש תחזוקה תדירה יותר (שימון), ומחזיק לאורך יותר זמן מהפילטר הרגיל. יתרונו המובהק הוא שהוא מאפשר זרימה אוויר גדולה הרבה יותר למנוע, וכך למעשה מקטין למינימום את אפקט המחנק של המנוע עם שמירה על כניסת אוויר נקי.

אולי יעניין אתכם גם :                                                                   שיפורי מנוע / שעוני גדישה

הירשמו לניוזלייטר

072-2131213